sábado, fevereiro 25, 2012

O RISO LOUCO DE AMALIA [+6 anos]


Amalia ten un problema.


Cada vez que lle vén o riso louco, parece que larga un concerto.


É capaz de rir e rir sen parar durante case media hora.


Comeza ben forte, despois baixa, despois sobe, despois mantense, e así sucesivamente.

Na casa xa teñen medo a dicir calquera brincadeira, porque pode ser que Amalia comece a rir e non pare.

Ás veces, despois de rir por tres cousas distintas, pode estar a rir durante tres horas.

É tremendo.

Mais a coitada da Amalia non pode evitar rir.

A mamá da Amalia decide entón levala ao médico.

Algo teñen que facer para lle quitar esa maneira de rir tan louca.

O médico parece un señor moi serio, con bigote e lentes.

Cando Amalia o ve, non ri.

A mamá está contenta, a cousa comeza ben.

— Verá, doutor —comeza a explicar a mamá—, a miña filla ri coma unha louca. Cando se pon, ri e ri sen parar durante horas.

O doutor fita para a nena.

Ela segue toda seria.

De repente, o doutor bótalle a lingua mentres di:

— Sei un niño de caltatrepas con catro caltatrepiñas; cando as caltatrepas templan, templan as caltatrepiñas.

Durante uns segundos, seica non máis de tres, a Amalia queda en branco, tamén a fitar fixamente para o doutor, abraiada de todo.

Mais despois, comeza a rir.

E de que maneira.

Non tiña rido así na súa vida.

Tanto, que aínda despois de media hora segue a rir.

Parece o riso máis longo que nunca botou Amalia.

A nai, preocupada, pídelle ao médico que interrompa aquel riso, mais el faille acenos coa man, querendo dicir que convén deixala.

Entrementres, o médico toma notas sobre o riso de Amalia.

Ten mesmo tempo de ir tomar un café á máquina do corredor e traer un té de amoras para a nai de Amalia.

Finalmente Amalia cala.

O seu riso durou corenta e nove minutos e medio.

Unha plusmarca.

Está esgotada a coitada da meniña.

— E dígame, doutor —quere saber a nai—, isto ten cura? Unhas pílulas, un xarope, un esparadrapo na boca?

— Non, miña señora —explica o doutor cun sorriso—. Isto trátase con educación musical.

— É brincadeira?

— Non… É complicado de explicar, mais para comezar, a nena ten que frecuentar aulas de solfexo. Ten que aprender o que é o ritmo. Despois tráiama de novo

— Ah…

A mamá non entende, mais fai caso.

Manda Amalia a tomar aulas de solfexo, de baile, de cousas onde a nena pode aprender o que é o ritmo.

Despois dun mes, Amalia corre pola casa na punta das dedas coma unha bailarina clásica e até sabe bater co culler no prato como se fose unha batería.

Faino moi ben, ten talento para iso.

A mamá volve a levar a nena onda o doutor.

Novamente todos están moi serios na consulta.

Daquela, de súpeto, o doutor larga:

— Se eu non fose unha pega mega zafacega zafagorda escachapelada e xorda os peguiños non serían meguiños zafaceguiños zafagordiños escachapeladiños e xordiños.

Amalia, de novo, queda abraiada.

Uns segundos…

E logo estala en risos.

Desta vez, a cousa parece que vai ser aínda máis longa, poida que bata a súa propia marca.

Entón o doutor fai a cousa máis estraña que un poida imaxinar.

Quita a bata branca.

Pon un chaqué.

Colle a batuta de director de orquestra que ten gardada na gabeta.
Colócase diante da nena.

Comeza a lle marcar o ritmo coa batuta.

É incríbel, mais Amalia segue o ritmo como llo marca o doutor—director de orquestra.

A mamá é testemuña de como Amalia transforma o seu riso louco nunha especie de canto, con subidas e baixadas de ton maxistrais.

O doutor dirixe a nena como un experto e até sabe, ao final do riso, rematar cunha nota longa sostida.

Hai aplausos da mamá e da enfermeira, que entrara na sala atraída polo concerto.

— E dígame, doutor, o da miña nena ten cura? — pregunta a mamá.

— Penso que non —respóndelle o doutor quitando o chaqué e pondo de novo a bata—, mais garántolle que pode facer carreira musical. Todo é cuestión de transformar o riso en canto. Súa filla tenlle moito talento para iso.

E así é.

Amalia, curar, non cura, mais axiña publica un disco co seu riso louco transformado en canto, dirixido polo doutor.


O disco é todo un éxito.


Porén, antes de se pór a "risocantar", Amalia precisa que lle conten unha piada ou lle digan un trabalinguas.

E colorín colorado, este conto está acabado.


© Frantz Ferentz, 2012


Sem comentários: